Durango Mountain Resort - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu Durango Mountain Resort - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu

Durango Mountain Resort

Door: Vandermeijinamerika

Blijf op de hoogte en volg Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen

29 Juli 2010 | Verenigde Staten, Cortez

Donderdag 29 juli.

Vandaag een rustige dag gepland. Na alle parken en lange treinreis even een relax dagje ingepland.
Jeroen mag bepalen wat we gaan doen en dat betekent meestal iets sportiefs. De jongens kiezen samen voor het Durango Mountain Resort, waar je verschillende sporten kunt doen. Er is daar ook een rodelbaan en daar willen ze graag vanaf.

Omdat veel van de buren wél vroeg op zijn, zijn we toch nog vroeg uit bed. Jacob en Jeroen gaan om 8.00 uur bij de Walmart een broodje halen, want dat was op. Ook is onze koelkast niet helemaal jofel. Gisteren was al ons drinken bevroren en moesten we melk en andere spullen weggooien.

Na het ontbijt nog een wasje gedraaid en in de droogtrommel gedroogd. Weer snel klaar. Om 10.00 uur vertrekken we. Rond 11.15 zijn we er. We kopen voor Sebastiaan en Jeroen een vier uurs pas en voor Jacob twee losse tickets. Hij krijgt er dan nog één kado.

Echter na de eerste keer met de kabelbaan omhoog en met de rodelbaan naar beneden gaat het onweren en wordt alles gesloten.
Gelukkig is het een uur later droog, zonnig en weer helemaal prima. De kaarten worden met een uur verlengd en de boys gaan alsnog meerdere keren van de rodelbaan. In één van de laatste runs vliegt Jeroen flink uit de bocht en heeft een paar nare brandwonden. Sebastiaan is er ook uitgevlogen, maar niet op de baan.

Nadat Sebastiaan ook nog op de springtrampoline is geweest gaan we terug naar de auto. Daar aangekomen blijkt één van de banden zacht.
Bij het eerste pompstation gestopt om de band op te pompen, maar deze blijkt lek. Grote schroef of spijker.
Met wat hulp van de beheerder van de pomp (lezen en vinden van de spullen) verwisselen de drie mannen de band. Echt super gedaan hoor.
We zijn echter allemaal wel een beetje geschrokken en besluiten terug te gaan naar de camping om ons eerst om te kleden. De mannen hebben immers onder de auto gelegen.

Nu is iedereen weer schoon gedoucht en zitten we bij het kampvuur. Onze laatste avond in Cortez. Morgen reizen we naar Panguitch, omdat de tenten in Cannonville omgewaaid zijn na een ernstige storm afgelopen weekend. Panguitch ligt vlakbij dus het is allemaal niet zo'n punt.

Morgen vroeg op voor de reisdag.
Tot morgen iedereen!

PS: Ab: je moet even geduld hebben tot we de foto's hebben ingeladen. Dat is een aardige klus hoor! hihi Kijk nog maar een keer naar de treinreis, nu met foto's.

• 30 Juli 2010 - 10:33

Annie En Kees:

Hallo buurtjes

Hoe heet de film waar jullie in mee spelen. Dit is niet normaal hoor. Grapje
    De treinreis van Durango naar Silverton wat een pracht vanaf de foto’s, net een Film.
    En op een slee naar beneden hoe hard gaat dat wel niet? Een lekke band is wat minder leuk maar dat risico zit en nu eenmaal ook in. Wij vinden het prachtig om op deze manier met jullie mee te mogen reizen. Gr Annie en Kees