Van Californië naar Nederland - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu Van Californië naar Nederland - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu

Van Californië naar Nederland

Door: Vandermeijinamerika

Blijf op de hoogte en volg Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen

06 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Donderdag 5 augustus.

Vanmorgen gaat om 4.45 uur de wekker. Iedereens is er vlot uit, allemaal even onze tijd in de badkamer, aankleden en om kwart over 5 gaan we de kamer uit en checken uit. We hebben verder niets gebruikt (sorry niet eerder een verslag, want bij Hilton moesten we 15 euro!! betalen voor internet). Dat vonden we toch wel gortig voor een verslagje.

Dan gaan we naar buiten, waar de shuttlebus al staat te wachten, maar helaas staat er zo'n rij dat wij moeten wachten op de tweede bus.
Die komt snel en om half zes zijn we op het vliegveld.

Daar is het druk, maar we zijn toch snel aan de beurt.
We leggen het probleem uit aan de meneer van de balie. Die lijkt het eerst niet te begrijpen en geeft aan dat we niet in de rij hoeven te staan als we al boardingpassen hebben. We leggen nogmaals uit dat we die van de tweede vlucht niet hebben. Hij neemt de boardingpassen in, gaat onze gegevens intypen, neemt alle passen in en na zo'n 10 minuten is het geregeld. We hebben allemaal stoelen voor de eerste én de tweede vlucht! Alleen zitten we bij de eerste vlucht wel bij elkaar, maar op de tweede, lange vlucht niet. Balen, maar het is niet anders.

Dan onze koffers. Jacob en ik blijken te veel gewicht te hebben. Wij hebben onze bagage in één koffer en da's achteraf toch niet handig. Een koffer mag maar 50 pond wegen en we zitter er 8 pond overheen. Omdat de koffer van Sebastiaan lang niet aan het gewicht komt, raadt de meneer ons aan om over te pakken. Dat doen we en daarna checkt hij alsnog onze koffers in.

Wij gaan gewapend met paspoorten en boardingpassen naar de security check. Ook dat verloopt prima en om kwart over zes zijn we door alle checks heen. We hebben dus nog ruim anderhalf uur voor boarden.

Even lekker ontbijten bij de Starbucks, waar helaas ook geen internet is, dus nog steeds geen verslag voor jullie.

Om tien voor 8 starten ze met boarden en we zitten als snel in het vliegtuig.

Om half drie zijn we in Chicago (lokale tijd). Daar hebben we drie uur overstaptijd. We maken alleen wel de fout om te denken dat we onze koffers op moeten halen en gaan dus security weer uit. Via United Airlines info horen we dat dat niet nodig is. Alles is doorgelabeld. Da's dus een andere procedure als op de heenweg. Helaas voor ons moeten we opnieuw door de security check. Zie je toch dat je dit te weinig doet (ha ha).
Door een tip van de baliemedewerker van United gaan we echter naar een aparte Security (klein) en zijn we echt binnen 5 minuten weer terug.

Goed, een half uurtje hebben we zo gedood. We gaan lekker even lunchen en naar de vliegtuigen kijken. We hebben een prachtig uitzicht.

Het vliegtuig voor ons heeft problemen met de standby passagiers. Het is net een reallife soap om naar te kijken. Wat een stress en accuratesse van de grondstewards zeg.

Maar goed, na het afhandelen van dit vliegtuig naar San Francisco, begint boarding van onze vlucht naar Amsterdam laat, pas om 18 uur.

We zitten niet bij elkaar, maar wel in Economy Plus (een upgrade dus) en da's voor de mannen goed nieuws: meer beenruimte.
Om kwart voor 7 gaan we de lucht in voor het laatste stuk van onze reis.

Die verloopt goed en we landen op vrijdag 6 augustus om 8.45 uur 's ochtends op Amsterdamse bodem.

Inmiddels bijna een etmaal thuis, maar toch ons verhaal even afgemaakt. Bij thuiskomst merken we het enthousiasme van iedereen over de verslagen. Leuk hoor. En iedereen erg bedankt voor de leuke reacties!! Hier de laatste foto's.

Hartelijke groeten: Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen

• 06 Augustus 2010 - 20:44

Petra:

Mensen bedankt voor de leuke verhalen en de mooie foto's. Helaas zit het er weer op.
    Hoop dat jullie het ook naar jullie zin hebben gehad en dat je terug kunt kijken op een mooie tijd met z'n vieren .
    Dit is een mooi aandenken aan 25 jaar huwelijk
    Lieve groeten vanuit Nieuwegein Xxx

• 06 Augustus 2010 - 21:07

Harry En Ellen:

fijn dat jullie weer goed thuis zijn gekomen. Het was een fantastisch avontuur en heerlijk om daar ook een deel van te mogen meemaken. Wij hebben er van genoten. groeten en tot gauw

• 09 Augustus 2010 - 04:15

Ab:

Ik heb genoten van jullie reisverslagen. Nu weer terug in Nederland om de dagelijkse dingen te doen die je gebruikelijk bent te doen. Als mooie herinnering aan jullie vakantie die prachtige foto's en de gezellige verhalen. Het is en blijft een bijzonder land met al zijn mooie dingen. Het gaat jullie goed.