Durango - Silverton narrow gauge railroad - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu Durango - Silverton narrow gauge railroad - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu

Durango - Silverton narrow gauge railroad

Door: Vandermeijinamerika

Blijf op de hoogte en volg Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen

28 Juli 2010 | Verenigde Staten, Cortez

Woensdag 28 juli.

Vanmorgen moesten we écht vroeg op: 6.30 uur! Deze dag was namelijk al lang voorbereid. In april hadden we de tickets voor de Durango - Silverton trein al in huis, via internet.

De trein vertrok om 9.00 uur, maar final boarding was om 8.30 uur. Om kwart over 7 zaten we in de auto en om precies 8.00 uur reden we het parkeerterrein op. De eerste trein vertrok vlak daarna, om 8.15 uur. Echt een gaaf gezicht blijft dat toch zo'n stoomtrein.

Wij mochten vlak daarna al aan boord en na een kopje koffie van de Mac (traditie) gingen we aan boord van coupé nr. 20. Wij hadden een dichte coupé geboekt.

De route loopt eerst een uur door 'bewoonde wereld' waarna je nog zo'n 2 1/2 uur treint door canyons, langs cliffen en je volgt de gehele weg de rivier Animas, met watervalletjes en stroomversnellingen. We hebben echt ontzettend veel foto's geschoten. Een selectie vinden jullie bij dit verslag.

Na 3 1/2 uur kwamen we in Silverton en om 14.45 vertrok de trein weer terug. We hadden dus zo'n 2 1/2 uur in Silverton, een leuk oud western stadje.

De terugreis was ook weer geweldig, met hele leuke groep Texanen in de coupé. Om 18.30 uur terug in Durango. Daarna lekker gegeten en om 21.00 uur terug op de camping. Sebastiaan heeft ons door de regen weer veilig thuis gebracht, want hoe dichter we bij de camping kwamen, hoe donkerder het werd. Onweer en regen. Nu een half uurtje later is het weer droog.

Groetjes en tot morgen. Geniet van de foto's.

• 29 Juli 2010 - 04:30

Ab Jenema:

Blijf genieten van jullie verhalen en vooral de foto's. Jammer dat er geen foto's bij dit verhaal zitten. Geniet ervan en ik kijk uit naar de volgende verhalen.

• 29 Juli 2010 - 07:58

Anita:

Hi, super dagje was dat weer he! mooie foto's.
    Lees net in de krant dat Yogi bear zich heeft misdragen in Yellowstone park op de camping 'Soda butte'. Hebben jullie daar soms ook gestaan?
    x Anita

• 29 Juli 2010 - 12:52

Nancy:

Hey Yvonne,
    mijn complimenten zoals jij je reisverslag op to date houdt. Best wel veel werk en voor ons een feestje om naar te kijken!

• 29 Juli 2010 - 19:04

Ernst:

Hoi hoi, heel leuk om jullie reisverslagen te lezen. Samen met de foto's net alsof wij erbij zijn. Groetjes