King's Canyon en Lake Isabella - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu King's Canyon en Lake Isabella - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu

King's Canyon en Lake Isabella

Door: Vandermeijinamerika

Blijf op de hoogte en volg Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen

19 Juli 2010 | Verenigde Staten, Lake Isabella

Vanmorgen om 8.00 uur de wekker gezet, maar natuurlijk waren Jacob en ik voor de wekker wakker.
Gisteravond hadden we al de koffers in orde gemaakt en de andere losse spullen in de box gedaan (we hebben een losse box gekocht, heel handig).
Na het ontbijt en wasbeurten hadden de twee jongens de auto snel ingepakt. We worden al helemaal handig in het doorreizen!
Mooi op tijd om 9.00 uur vertrokken van Mariposa.
Gisteravond afgesproken dat we toch graag de grote Sequoia bomen in King's Canyon willen zien.
Dit hadden we al een beetje in de planning. Alleen maakt het de reis toch gemakkelijk 2 1/2 uur langer. Sebastiaan heeft eerst het adres van King's Canyon in de tomtom gezet. Dit was zo'n 3 uur rijden.
Vooral het laatste stuk was erg mooi, langs een berg omhoog.
De General Grant Tree was indrukwekkend. Hij is zo'n 81 meter hoog en 33 meter in omvang onderop. Je weet echt niet wat je ziet. Er moeten 20 mensen omheen met hun armen uitgestrekt om hem te kunnen omsingelen.

Daarna gepicknickt met de meegebrachte broodjes en beleg. Om half 2 weer in de auto voor het laatste stuk naar Lake Isabella (Weldon).
Ook deze rit was prachtig. De laatste highway is geheel uit de rotsen gehakt lijkt wel en de snel stromende Kern river loopt er langs.
Om 17.00 uur op de camping aangekomen.
De tent is een heel andere dan de vorige. Het is een Serengeti Lodge. Wij vinden het wat minder, maar de bedden zijn wel weer prima. Verder waait het hier heel erg. Doordat we naast een ONTZETTEND grote camper staan hebben we er iets minder last van.
Het is erg warm 40 gr. of zo, maar voelt veel warmer dan in Mariposa. Inmiddels lekker gegeten (centrale kookplaats) en de jongens liggen al een tijdje in het zwembad.
Morgen kijken of we ergens langs de Kern river kunnen staan.
Groetjes uit Lake Isabella!!

• 20 Juli 2010 - 10:42

Jelmer:

Hele mooie foto's! Die van jullie vier bij die boom doet me denken aan een aflevering van Bassie en Adriaan!