Chelsea Highline en Brooklyn Bridge - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu Chelsea Highline en Brooklyn Bridge - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu

Chelsea Highline en Brooklyn Bridge

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen

31 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Donderdag 30 juli

Vandaag onze derde dag in New York. We hebben op het programma staan om naar Chelsea te gaan en daar de Highline te lopen, een deel oud metro route, dat men als groene zone en park heeft ingericht.
Maar: we worden om 8.30 uur wakker met regen.... niet helemaal gepland. We hebben namelijk geen van allen een jack o.i.d. mee. Goed, eerst maar eens aankleden en ons klaarmaken. Als we om 9.30 uur buiten komen is het droog! Bewolkt, warm en 80% vochtigheid, dus erg drukkend: maar DROOG. Jeroen loodst ons door de metro. We gaan met de blauwe lijn tot 14th Street om via Gansevoort de hele Highline te kunnen lopen. We vinden het al vlotjes en het is inderdaad een aanrader!

Je kunt de Hudson River zien, en New Jersey en vele stukken prachtig Chelsea. Gelukkig is ook de hele lijn open, want in ons boekje staat nog dat het laatste deel dicht is. Dat is niet zo en we kunnen tot de Hudson lopen.

Daarna gaan we richting 6th Avenue, beginnend bij 11th, dus nog wel een stukje. Maar daar zijn wel allerlei winkeltjes en het is een leuke route.

Als we net voorbij Herald Square zijn, rond 13.00 uur, begint het te regenen en niet zo'n beetje ook. We duiken een shopping mall in en daarna nog een Starbucks. Om 15.00 uur klaart het weer op.

We besluiten de metro richting Brooklyn Bridge te nemen. Dat willen we toch eigenlijk ook nog wel zien en op gestaan hebben. Ook hier leidt Jeroen ons vlekkeloos door het metro netwerk en zo lopen we zo'n 3 kwartier later richting Brooklyn Bridge.
We lopen tot de eerste pijler en weer terug. Daarna met de metro naar Grand Central. Daar aangekomen zien we aan de mensen die binnenkomen dat het weer ontzettend hard regent.
Gedurende de middag krijgen we op onze mobiele telefoons ook 'flash flood' waarschuwingen.

Goed rond half zes is het weer droog en gaan we op zoek naar een eettentje. Dat lukt, maar echt lekker is het niet.
Na een klacht haalt ze gelukkig het gerecht van Jeroen van de rekening. Dat was echt niet te eten en Jeroen is echt niet zo lastig.

We zijn vroeg in het hotel: 19.15, maar we hebben bijna 14 km gelopen vandaag en zijn bek af. Lekker avondje tv kijken.
Morgen nog een ochtend en dan moeten we 's middags richting JFK Airport voor onze terugvlucht.

groetjes en tot in Nederland!!

• 31 Juli 2015 - 21:20

Harry:

Hartelijk dank voor jullie verslagen. Ik vond het fantastisch om deel te mogen nemen.
    Goede reis en tot in Nederland.

Groeten
    Harry&Ellen