New York, downtown - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu New York, downtown - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu

New York, downtown

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, Manhattan

Dinsdag 28 juli

Na lekker te hebben geslapen en ontbeten, stappen we om 10.00 het hotel uit richting de metro. We kopen een weekkaart en gaan richting South Ferry, om met de Staten Island Ferry naar Brooklyn te varen. Zo kunnen we het vrijheidsbeeld zien én de Brooklyn Bridge.
Het is heel druk op de boot, maar je kunt toch alles goed zien en zelfs zitten.
Rond 12 uur zijn we weer terug in Manhattan. We zijn namelijk heen én terug gegaan. Daarna lopen we naar Wall Street, zien we de stock exchange, en Trinity Church, de eerste Anglicaanse kerk in New York.
Daarna lopen we naar het nieuwe WTC en het 9/11 Memorial.

Vervolgens pakken we weer een klein stukje de metro en gaan we naar het Empire State Building.
Daarna lopen we via een stukje Chinatown naar Little Italy. Inmiddels is het vijf uur geweest en zoeken we een leuk Italiaans restaurant uit, waar we heerlijk hebben gegeten.

Om 19.00 pakken we de metro richting Times Square. Enorm, wat een drukte.
We kijken nog wat winkels en lopen rond en rond 21.00 gaan we terug naar het hotel, via de metro.

De foto's geven een beetje een beeld van onze dag.

• 29 Juli 2015 - 14:40

Sonja Koning:

Dat is weer een hele belevenis daar in New York. Mooie foto's als ik die zie heb ik heimwee naar die mooie stad. Genieten jullie er maar van

Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen

Hallo allemaal, Welkom op onze site. We willen de Amerika reis natuurlijk graag met jullie delen, vandaar dit dagboek. Hopelijk vinden jullie het net zo leuk als wij! Jacob, Yvonne, Sebastiaan, Caroline en Jeroen

Actief sinds 29 Juni 2010