Dag 2 New York(Sebastiaan en Caroline) - Reisverslag uit Times Square, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu Dag 2 New York(Sebastiaan en Caroline) - Reisverslag uit Times Square, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu

Dag 2 New York(Sebastiaan en Caroline)

Door: Sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen

23 Juli 2015 | Verenigde Staten, Times Square

Donderdag 23 juli 2015

Vanmorgen zijn we wederom vroeg opgestaan. We hebben, zoals elke New Yorker, buiten de deur ontbeten. Daarna hebben we het boekje van 100% New York erbij gepakt en hebben we besloten om vandaag een dagje Central Park te doen. We zijn daarheen gereisd met de Subway. Eenmaal daar aangekomen kwamen we al snel iemand tegen die o.a. fietsen verhuurde. Als echte Hollanders hebben we dit natuurlijk gedaan. Wij hup op de fiets door Central Park heen. Het park lijkt eigenlijk best veel op het Vondelpark in Amsterdam, maar dan veel groter en er is veel meer te doen. Onze eerste stop was bij de Central Zoo. Hebben daar even wat rondgekeken en zijn toen weer verder gegaan. We zijn toen langs een aantal meren, zwembaden en sportvelden gegaan. Toen we ongeveer op de helft waren zijn we even het park uit geweest om langs Columbia University te gaan. Wat erg leuk was, was dat er een aantal "collegetours" bezig waren voor aankomende studenten daar. We hebben een rondje gelopen om te zien hoe daar een campus eruit ziet. Het is echt onwijs groot, veel gebouwen en parkjes te vinden. Vervolgens zijn we door het park heen later weer afgeslagen en zijn we naar het American Museum of Natural History geweest. Dit museum is bekend van de films "Night at the museum". Eenmaal binnen klopte het precies zoals in de films. Groot skelet van de dino in de binnenkomst hal en door het museum waren de etalages te vinden met van alles achter de ramen. We hadden helaas tijd te kort om het hele museum rond te kijken want de fietsen moesten rond 16:00 uur weer terug zijn.

Nadat we de fietsen ingeleverd hebben, zijn we een rondje gaan doen door het oh zo chique Manhattan. En ja hoor, zowel Chanel als Louis Vuitton kwam weer naar voren en de typische New Yorkse vrouw (dun, lang, strak gekleed en op de hoogste killer heels) kwamen regelmatig voorbij lopen.
Onderweg kwamen we ook langs het Rockefeller Center lopen. Ook hier hebben we even binnen gekeken. Toen zag Sebastiaan een enorme LEGO winkel. Zo blij als een kind zijn we toch maar even binnen gaan kijken haha. Na al het gewinkel hebben we nog heerlijk een hamburger gegeten in een sportcafé. Sportcafé Tonic op 7th Avenue heette dit, echt een aanrader om heen te gaan!

Nu nog even een rondje over Times Square en daarna lekker terug naar het hotel. Helaas is onze laatste dag voorbij gevlogen in New York. Morgen hebben we nog een paar uurtjes over en dan moeten we richting het vliegveld rond 14:00 uur lokale tijd.

Heel veel liefs vanaf de Times Square, NYC van Sebastiaan en Caroline