Dag 1 New York (Sebastiaan en Caroline) - Reisverslag uit Times Square, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu Dag 1 New York (Sebastiaan en Caroline) - Reisverslag uit Times Square, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu

Dag 1 New York (Sebastiaan en Caroline)

Door: Sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, Times Square

Woensdag 22 juli

Gisteravond om 21:20 uur lokale tijd eindelijk geland op JFK. We hadden flinke vertraging opgelopen (van ongeveer 45 min) vanwege het steeds wisselen van vertrekbaan van het vliegveld Las Vegas. Maar in de lucht heeft de piloot het meer dan goed gemaakt en zijn we gewoon op tijd geland!
Vervolgens zijn we met een shuttle bus naar het hotel gegaan. Daar aangekomen stonden we opnieuw voor een verrassing, we hebben een uur gewacht tot we eindelijk konden inchecken Wwaarom het zo lang duurde is ons niet duidelijk geworden helaas. Om 02:00uur lokale tijd konden we eindelijk gaan slapen. Zoals er wordt gezegd over New York; The city that never sleeps, nou dat klopt wel aardig. Regelmatig nog sirenes etc gehoord.

Gelukkig heerlijk geslapen. Vanmorgen zijn we rond 09:00 uur gaan douchen en naar het ontbijtbuffet gegaan. Om 10:30 hebben we besloten vandaag met de "Subway" naar South Ferry te reizen. Daar aangekomen zijn we naar Staten Island Ferry gegaan. Dat is een boottocht die langs het Vrijheidsbeeld gaat. Het was een hele mooie tocht, we hebben natuurlijk het Vrijheidsbeeld gezien, maar ook New Jersey en de Skyline.
Eenmaal terug van de tocht hebben we door het Batterypark gelopen en tussen de hoge gebouwen door naar de Wallstreet. Wat ons opviel in de straatjes is dat die verdacht veel leken op wat we hebben gezien in de Warner Bros studio's in LA! Na Wallstreet zijn we verder gelopen naar WTC memorial. Dit was zeer indrukwekkend! 2 Grote monumenten zijn aangelegd op de plaats van de fundering van de oude WTC gebouwen. Hier hebben ze een soort watervallen gemaakt met namen van alle overledenen de aanslag.
Vervolgens zijn we via City Hall naar de Brooklyn Bridge geweest. Helaas was het te warm vandaag (32 graden) en zijn we niet helemaal tot de brug gelopen. Wel een stukje voor een foto en het uitzicht op de brug. Ook hebben we nog een stukje Chinatown en Little Italy gezien. In Little Italy hebben we heerlijk gedineerd samen en ook waren er nog genoeg winkeltjes om even rond te neuzen. In Soho hebben we ook nog rondgekeken, hier zijn alle luxere winkelen te vinden, zoals: Chanel, Louis Vuitton etc. Daar is Caroline uiteraard geslaagd bij de Michael Kors winkel! Voor Peter (broertje van Caroline) hebben we bij de Apple winkel een IWatch gehaald, scheelde toch heel veel met Nederland!

Inmiddels is het bijna 21:00 uur lokale tijd en zijn we op Times Square nog even rond kijken. Zitten nu even heerlijk een ijsje te eten en op de WiFi van de MacDonalds voor jullie allemaal een verslagje te typen haha!
Straks terug richting het hotel, maar eerst nog even bekijken hoe de Subway gaat.

We hebben genoten van onze eerste dag in NYC! Prachtige en drukke stad, zoveel te bekijken!
Morgen weer een nieuw verslag van ons.

Veel liefs vanuit New York van Sebastiaan en Caroline

• 23 Juli 2015 - 11:59

Anita:

Wat leuk om te lezen en wat hebben jullie een hoop gezien de eerste dag! Heel veel plezier en geniet ervan samen! Maarten zit inmiddels weer in Houston, de familie zit all over the place

• 26 Juli 2015 - 20:47

Astrid:

Leuk dat jullie heerlijk met zijn tweeën aan het genieten zijn. Nog veel meer plezier voor wat er nog komen gaat.

• 27 Juli 2015 - 11:55

Harry:

Ik krijg de indruk dat jullie heel New York in 1 dag hebben gezien, blijkt dit deel 1 te zijn.
    Heel veel plezier daar en vertroetel je voeten een beetje.

Harry&Ellen