New York: Central Park en 5th Avenue - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu New York: Central Park en 5th Avenue - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen Meij - WaarBenJij.nu

New York: Central Park en 5th Avenue

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Jacob, Yvonne, Sebastiaan en Jeroen

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Woensdag 29 juli

Vandaag de tweede dag van ons New York avontuur. En eigenlijk hebben we deze dag een beetje afgekeken. Of nou ja: Sebastiaan gaf ons het advies om het Central Park vooral niet te proberen om te lopen, maar om een fiets te huren.

's Morgens om 9.30 uur het hotel uit om eerst te ontbijten. We gaan naar Columbus Circle met de metro en daar vinden we in een zijstraatje een heel lekker Frans ontbijtzaakje. Erg smakelijk en inderdaad: een stuk goedkoper dan in het hotel.
Daarna lopen we naar de zuid ingang van Central Park en al snel worden we overspoeld met aanbiedingen om een fiets te huren. Jeroen gaat uiteindelijk bij een mannetje uit Kameroen onze prijs onderhandelen. We huren voor de hele dag voor 30 $ pp dus, lekker rustig fietsen.

Om 10.30 stappen we op en fietsen op ons gemak uiteindelijk het hele park rond. We stappen regelmatig af: kijken bij Belvedere Castle, lopen door The Rambles (bos gebied) en kijken bij diverse meertjes en het grote Jacqueline Kennedy Onasis Reservoir.
En drinken veel water: het is ongeveer 32/34 graden in New York, dus het is aardig warm om je in te spannen. Maar we halen alle klimmetjes gemakkelijk.
We stoppen ook nog bij het American Museum of National History, om even in de hal te kijken. Inderdaad Sebas: net zoals in de film!

Als we Central Park rond zijn gefietst hebben we nog tijd zat. Dus besluiten we fietsend! door het verkeer van New York naar E 57th Street te gaan naar Nikeworld: 5 etages Nike artikelen. Maar helaas net niet die éne paar schoenen die Jeroen mooi vindt. Da's toch jammer.
Daarna fietsen we nog rond om de Apple Store te vinden, maar dat lukt ons fietsend niet. Het is inmiddels 16.30 en omdat we vlak bij het inleverpunt van de fietsen zijn, leveren we ze in.

Daarna nog even goed gekeken op onze kaart: en ja hoor: we vinden de Apple Store, vlakbij waar we gefietst hebben, maar vanaf onze straat konden we de glazen kubus nét niet zien.

Afijn de Apple Store is heel geweldig, maar we hebben niets nodig, dus lopen een beetje rond en gaan daarna naar buiten.
We lopen 5th Avenue af, met alle designer winkels. Echt gaaf. Daarna nog via Madison Avenue.
We eten in een Irish Pub en gaan daarna nog naar Times Square.

Om 21.00 zijn we terug in het hotel . Moe, maar een hele leuke dag. Zo op de fiets is toch wel heel gaaf.

• 30 Juli 2015 - 18:45

Inge:

Na al jullie verhalen met plezier te hebben mogen gevolgd, ben ik stiekem ook wel weer blij dat jullie nu wel richting NL komen. Veilige terugreis, groetjes, en zie jullie snel!